img/24419logoo.png

GRAFIK TASARIMI NEDIR?

Anasayfa 22.01.2024

Grafik tasarım, fikirleri ve mesajları, yazı, görüntü, renk ve biçim aracılığıyla iletmek için görsel kompozisyonların yaratılmasıyla ortaya çıkan evrensel bir dil niteliğindedir. Belli tekniklere ve kullanım alanlarına göre Grafik tasarım türleri oraya çıkar. İster yaratıcı bir görsel tasarımcı, isterseniz işletmeniz için tasarım hizmetleri arayın, grafik tasarım türlerini bilmek, iş için doğru yolu seçmenize yardımcı olacaktır.

  • Kurumsal Kimlik Tasarımı ve Marka Tasarımı

Markalaşma sürecinde, markanın görsel tasarımları işletmenin veya kuruluşun, hedef kitlesi ile arasındaki ilişkiyi doğrudan etkilemektedir.

Marka kimliği, kuruluşun kişiliğini, amacını ve özünü, tecrübe ve yeteneklerini iletmesi için birincil araç olarak kullanılmalıdır. Kurumsal kimlik tam olarak şudur: bir markanın siluetini temsil eden marka niteliklerini görüntüler, şekiller ve renkler yardımıyla iletmek için tasarlanmış çalışmalardır.

Tasarımcılar, bir markanın kişiliğini temsil etmekte olan logolar, yazı tipleri (tipografi), renk paletleri ve görüntü şemaları gibi varlıklar oluşturarak, marka sahipleriyle iş birliği yapar. Standart kartvizit ve diğer tasarımların yanı sıra, marka yönergesi (stil kılavuzları) geliştirir. Markalaşma sürecinin aşında yapılan bu çalışmalar gelecekte markanızın tutarlılığının sağlanmasına yardımcı olmaktadır.

Kurumsal kimlik tasarımı, en yaygın tasarım ürünlerinden biridir. Kurumsal kimlik tasarımı sürecinde çalışılan grafik tasarımcılar, amacına uygun tasarım ögeleri oluşturmak için her türlü grafik tasarım bilgisine sahip olması gerekmektedir. Mükemmel görsel iletişim becerilerine sahip, yaratıcı ve endüstri ve organizasyonların trendlerine hakim olma tutkusuna da sahip olmalılar.

  • Pazarlama ve Reklam Tasarımları

Grafik tasarımın en bilinen ve çağımızda en çok kullanılan biçimlerinden biri Dijital Pazarlama ve Reklam Tasarımları, şirketlerin belirlenmiş hedef kitlelerinin karar verme sürecinden faydalanmak için başarılı pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak karşımıza çıkar. Markalar eğer doğru pazarlama stratejilerine sahipse, hedef kitlelere bir ürün, hizmet veya marka hakkında bir tanıtım fikri ortaya çıkarmak istendiğinde, insanlar tarafından en çok dikkat çeken ve evrensel bir dil olan grafik tasarıma yönelecektir.

Pazarlama tasarımcıları, doğru pazarlama stratejisine uygun çalışmalar oluşturabilmek için, marka sahipleri, yöneticiler ve pazarlama uzmanlarıyla çalışmalıdır. Pazarlama ve Reklam Tasarımları geleneksel olarak baskı merkezli olsa da bu tasarım türü günümüzde, dijital varlık içerecek şekilde gelişme göstermiştir.

Pazarlama ve Reklam tasarımları ögeleri şunlardır: kartpostallar ve el ilanları, dergi ve gazete reklamları, afişler ve reklam panoları, bilgilendirme grafikleri, broşürler (basılı ve dijital), araç kaplamaları, tabela ve ticaret gösterileri, E-posta pazarlama şablonları, PowerPoint sunumları, menüler, sosyal medya reklamları, banner reklamları, web siteleri ve bloglar için görsel tasarımlar.

  • Yayın Tasarımları

Topluma açık dağıtım yoluyla bir hedef kitleyle iletişim kuran objeler için yapılan tasarımlardır. Geleneksel medya tasarımları kitap gazete, dergi ve katalog gibi düşünülebilir. Ancak günümüzde dijital yayıncılıkta önemli bir artış olması sebebiyle, bu geleneksel medya kanalları da dijital platformlarda yer edindi.

Uzman grafikerler tarafından özenle seçilmiş sanat eserleriyle mizanpajlar oluşturmak için, editör ve yayıncılarla iş birliği yapılmalıdır.

Bu yayımlar şunlardır: Kitap, gazete, bültenler, dizinler, yıllık raporlamalar, dergiler ve kataloglar.

  • UI/UX Tasarımları

UI Tasarım, bir kullanıcının bir cihaz veya uygulama ile nasıl etkileşime girdiğidir. Kullanıcının etkileşimde bulunduğu tüm şeyleri (ekran, klavye ve fare) içerir, ancak grafik tasarım bağlamında UI tasarımı, kullanıcının görsel deneyimine ve düğmeler, menüler, mikro gibi ekran grafik ögelerinin tasarımına verilen isimdir. Estetik çekiciliği teknik işlevsellikle dengelenmesi UI tasarımcı tarafından yapılır.

Günümüzde markalaşma sürecindeki araçların değişmesiyle ortaya çıkan, UI tasarım içerisinde birçok dalı da barındırır. Tipografiden, 3D’ye, birçok grafik tasarım türünün birleşmesinden ortaya çıkarak, uyumlu ve kullanışlı bir kullanıcı deneyimi sağlamak için görsel estetik ve işlevselliği birleştirir.

UX geliştiricileri ve UI tasarımları birlikte çalışarak, istenilen estetik ve işlevsellik kurallarına uygun içeriği ortaya çıkarırlar

  • Ürün Tasarımı

Ürün ambalajı markanın en görünür ürünlerinden biridir. İyi tasarlanmış ve marka niteliğinizi tam anlamıyla barındıran tasarımlar sizi en rekabetçi pazarlarda bile farklı gösterecektir. Ürün ambalajı direkt olarak hedef kitlenizi etkileyebilir. Doğru planlama ve stratejilerle hazırlanmayan tasarımlar markanızın hikayesini yansıtmayacağı için sizi hayal kırıklığına uğratabilir.

Eğer fiziksel ürünlerden oluşan bir pazara giriş yapacaksanız, müşterilerinizde satın alma isteği uyandıracak paketler oluşturması için güçlü bir marka bilincine ve tüketici davranış psikolojisine sahip olunması gerekmektedir. Renk teorisi ve tipografinin yanı sıra ambalaj üzerinde görünmesi gereken bilgiler ile ilgili herhangi bir yasa ve yönetmelik konularında da yetkin olunması gerekmektedir.